مورالس از قدرت کناره گیری کرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

مورالس از قدرت کناره گیری کرد

در پی تداوم اعتراض های مردمی در بولیوی، اوو مورالس رئیس جمهور این کشور که نتوانسته بود با وعده های خود زمینه کاهش اعتراض ها را فراهم نماید، رسما از قدرت کناره گیری نمود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 11
کد خبر: ۲۷۵۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ بولیوی روزهاست که شاهد اعتراض های فزاینده به اوو مورالس رئیس جمهور این کشور است. معترضین مورالس را به برگزاری پر ابهام انتخابات متهم کرده و خواستار کناره گیری رسمی او از قدرت شده بودند.

 

فرمانده ارتش بولیوی در پی اعتراضات اخیر نسبت به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، از اوو مورالس خواست از سمت خود استعفا دهد.

 

وی اعلام کرد، مورالس باید برای کمک به حصول اطمینان از برقراری ثبات در این کشور، کناره‌گیری کند. وی تصریح کرد: پس از بررسی وضعیت مناقشه داخلی، از رییس‌جمهوری می‌خواهیم از مسند خود کناره‌گیری کند و اجازه دهد صلح برقرار و ثبات محقق شود.

 

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، به دنبال درخواست فرمانده ارتش بولیوی، مورالس بعد از یک دهه قدرت در کشور آمریکای لاتین بولیوی از پست ریاست جمهوری استعفا کرد.

 

استعفای مورالس از قدرت در حالی منتشر می شود که وی بعدازظهر روز یکشنبه در نطقی تلویزیونی از برگزاری انتخابات مجدد در این کشور خبر داد.

 

این تصمیم در پی گسترش اعتراضات و افزایش خشونت ها در شهرهای مختلف این کشور آمریکای لاتین اتخاذ شده است.

 

مورالس گفت: تصمیم گرفته ام انتخابات سراسری جدید برگزار شود که بار دیگر به ملت بولیوی اجازه رای گیری دموکراتیک در راستای انتخاب دولت جدید را می دهد.

 

پیش از این سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) از دولت بولیوی خواسته بود که نتایج انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده در بیستم اکتبر (بیست و هشتم مهر ماه) را ملغی اعلام کرده و به برگزاری انتخابات مجدد تن دهد.

 

نتایج این انتخابات نشان می داد که مورالس ۴۷.۰۸ درصد آرا و «کارلوس مسا» رقیب وی ۳۶.۵۱ درصد آرا را در انتخابات ریاست جمهوری بدست آورده اند که بدین ترتیب مورالس می توانست اختلاف ۱۰ درصدی را برای پیروزی در همان دور اول بدست بیاورد.

 

به دنبال اعلام نتایج نهایی انتخابات، مخالفان اعلام کردند که این نتایج را قبول ندارند و دست به اعتراض های خشونت آمیز زدند.

 

در همین راستا شب گذشته معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر به دفتر "تلویزیون بولیوی" و رادیو "پاتریا نوئوا" حمله کرده و کارکنان این دو رسانه را مجبور کردند از ساختمان ها خارج شوند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده